7 Şubat 2011 Pazartesi

Şehriyeli Tavuk Suyu Çorba

Geçen hafta grip salgınından ben de nasibimi aldım.. Bir hafta süren hastalık boyunca ağrılarım nedeni ile canım hiçbir şey yemek istemiyordu, ama bu çorba hem fikrimi, hem de halimi değiştirdi.. İçtiğim akşamın ertesi günü kendimi daha iyi hissetmemi sağladı. Sağolsun eşimin üşenmeyip (benim yönlendirmemle) pişirdiği bu çorba, benim için listebaşı "hasta çorbası"dır artık..


Şehriyeli Tavuk Suyu Çorba

Malzemeler:
  • Arzuya göre 1/2 veya 1 adet tavuk göğsü ya da 2-3 adet baget (haşlanmış, didilmiş)
  • 7 - 8 su bardağı tavuk suyu
  • 1 adet büyük boy havuç
  • 1/2 su bardağı tel şehriye
  • 2 yemek kaşığı un
  • Sıvıyağ
  • Tuz ya da tuzot
Hazırlanışı: 
  •  2 yemek kaşığı unu bir tavada kavurun ve soğumaya bırakın. 
  • Havucu soyup rendeleyin, bir tencerede kavrulmasına yetecek kadar sıvıyağ ile kavurun.
  • Havuçlar yumuşayıp yağa rengini bırakınca tavuk suyunu ekleyin. 
  • Önceden kavurduğunuz unu karıştıra karıştıra çorbaya yedirin.
  • Çorba kaynamaya başlayınca tel şehriyeyi ilave edin. 
  • Tel şehriyelerin pişmesine yakın tavuk etini ve tuzu ekleyip kaynatın.
  • Karabiber ve limonla sıcak servis edin.
Afiyet olsun..



1 yorum:

  1. Tavuk göğsü yerine baget veya but daha iyi olur, ki ben baget kullanmıştım. (Çorbayı yapan ve fotoyu çeken)

    YanıtlaSil

Tarif Hakkında Ne Düşünüyorsunuz??