18 Aralık 2009 Cuma

Portakallı Ayvalı Kereviz

Ayvanın Osmanlı mutfağında yemeklere konulduğunu duymuş ve yadırgamıştım. Bu yemeğe de biraz tereddütle yaklaştım ama sonuçtaki yorumum bambaşka oldu. Tam da benim gibi zeytinyağlı düşkünlerine uygun bir tarif daha...

PORTAKALLI AYVALI KEREVİZ
Malzemeler:
  • 1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 5-6 adet arpacık soğan
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 3 adet orta boy kereviz
  • 2 adet ayva
  • 2 adet havuç
  • 2 su bardağı portakal suyu
  • Tuz
Hazırlanışı:
  • Tencereyi ısıtıp önce zeytinyağını, sonra da soğanları, şekeri ve tuzu ilave edin.
  • Soğanların üzeri şeffaflaşıncaya kadar kavurun.
  • Kerevizleri ve ayvaları soyun (karamaması için limonla ovun) kabaca doğrayın. Tencereye ilave edin.
  • Havuçları da soyarak iri dilimleyin, tenceredekilere ilave edin.
  • Taze sıkılmış portakal suyunu da ilave edip, tencerenin kapağını kapatarak kısık ateşte, 30 dakika civarında pişirin.
  • Dereotu ile süsleyip, ılık ya da soğuk servis yapın.
Afiyet olsun..

2 yorum:

  1. şiddetle tavsiye ediyorum bı yemeği...
    ama hoccaamm yaa bizimki ayvalı deildi portakallıydı:))

    YanıtlaSil
  2. bu siteyle kurstaki hocamız ilgilenmiiyor, ama onun adına ben cevap veryim: hem portakal kullanmıştık,hem de ayva vardı içinde :))

    YanıtlaSil

Tarif Hakkında Ne Düşünüyorsunuz??